Lněné semínko je plné antioxidantů
Autor příspěvku: Iveta Kulhánková

Lněné semínko je plné antioxidantů

Chrání vaše srdce a cévy, podporuje zažívání, ulevuje při menopauze a ještě působí preventivně proti rakovině tlustého střeva. Tohle všechno len dokáže a stačí konzumovat dvě lžíce denně.

Lecitin – podporuje mozek a tlumí cholesterol
Autor příspěvku: Iveta Kulhánková

Lecitin – podporuje mozek a tlumí cholesterol

Lecitin je sloučenina mastných kyselin, je zdrojem cholinu a inositolu, což jsou látky nezbytné pro naše tělo, zároveň se používá v potravinářství jako emulgátor. Lecitin je žlutohnědá substance, která se nachází v rostlinných i živočišných buněčných membránách. Z potravin seČíst více

Spirulina = energie
Autor příspěvku: David Kovář

Spirulina = energie

Spirulina je sladkovodní (ale může být i mořská) řasa, která má tvar spirály. Patří mezi tzv. superfoods, potraviny, která obsahují velké množství živin, a je velmi přínosná pro náš organismus. Pozor, nepleťe si spirulinu s chlorelou, což je také sladkovodní řasa,Číst více

Římský kmín
Autor příspěvku: David Kovář

Římský kmín

Římský kmín je aromatické koření, které má spoustu pozitivních a ozdravných účinků. Pojďme si o nich říct. Nutriční profil římského kmínu Římský kmín můžeme používat kdykoliv, organismus příjemně prohřívá a tak jeho přidáváním do pokrmů v zimě si hýčkáme naše promrzláČíst více

Červené maso – Jíst či nejíst?
Autor příspěvku: Kateřina Boesenberg

Červené maso – Jíst či nejíst?

Konzumace masa  spolu s typickými stravovacími návyky dnešní společnosti – nadměrnou konzumací bílého pečiva, fast foodu, gulášů, knedlíků, cukru, uzenin, živočišných tuků, nedostatku vlákniny a čerstvého ovoce a zeleniny představuje skoro zaručený recept na předčasné zdravotní problémy. Červené maso byloČíst více

Super potraviny, které vám prodlouží život
Autor příspěvku: David Kovář

Super potraviny, které vám prodlouží život

Časopis Journal of Nutrition nedávno publikoval výzkum, podle kterého stačí, když budeme konzumovat dostatečné množství polyfenolů, a budeme mít o 30 % větší šanci na delší život. To nezní, špatně, že? Polyfenoly jsou mikroživiny, které se vyskytují hlavně v ovoci,Číst více