Citróny – chutnají kysele, působí zásaditě

Citróny – chutnají kysele, působí zásaditě

Citróny, případně limetky, jsou jednou z potravin, kterou doporučujeme zařadit do každodenního jídelníčku. Jsou snadno dostupné, mají široké použití a skvělé působení na náš organismus.

Chia semínka a čokoládový pudink

Chia semínka a čokoládový pudink

Chia semínka jsou plné antioxidantů, minerálů, obsahují i vitamíny a mastné kyseliny. Navíc mají schopnost vytvářet okolo sebe sliz, což velmi podporuje naše zažívání. Pokud si chcete trochu zamlsat, inspirovat se můžete naším čoko pudinkem.

Proč jíst jehněčí

Proč jíst jehněčí

Jehněčí, spolu s dalším tmavým masem je vhodné zařadit do jídelníčku, pokud máte hypofunkci štítné žlázy, protože svým složením pomáhá podporovat činnost nadledvinek a tak stimuluje produkci důležitých adrenálních hormonů. Obsažený selen, měď a zinek jsou důležité pro správnou produkci hormonů štítnéČíst více

Význam jódu ve stravě

Význam jódu ve stravě

Nejvíc jódu obsahují mořské řasy, vajíčka a mléčné výrobky. Nejvyšší příjem jódu na světe mají Japonci, naopak ohroženi jeho nedostatkem ve stravě jsou vegani, chybět může i těhotným a kojícím ženám.   Které potraviny obsahují jód a kolik Určité množstvíČíst více

Spirulina = energie

Spirulina = energie

Spirulina je sladkovodní (ale může být i mořská) řasa, která má tvar spirály. Patří mezi tzv. superfoods, potraviny, která obsahují velké množství živin, a je velmi přínosná pro náš organismus. Pozor, nepleťe si spirulinu s chlorelou, což je také sladkovodní řasa,Číst více

Zázvor

Zázvor

Zázvor by měly mít doma především ženy, protože zázvor tlumí nevolnost při těhotenství či migrénách, přináší úlevu při bolestivé menstruaci a zahřívá organismus.  Zdravotní benefity zázvoru Zázvor podle tradiční čínské medicíny stimuluje zažívací oheň a dodává tělu energii a aktivujeČíst více