Recenze: Jednoduchý stůl od Michele Cranston
Autor příspěvku: Iveta Kulhánková

Baví mě kuchařky, kde není třeba nijak speciálně elaborovat a „patlat“ se s přípravou jídla. Takové, které inspirují k tomu, co uvařit další den k večeři, aniž by bylo třeba složitě shánět suroviny, ale i takové, které mě naučí nové suroviny používat. Právě taková je tahle kuchařská kniha od australské autorky Michele Cranston.

Autorka si dala za cíl připravit kuchařku plnou jednoduchých, ale chutných receptů, které nebudou nijak extra složité na přípravu, ale pomůžou všem rodičům (nebo všem kdo doma vaří) odpovědět na nepříjemnou otázku co bude k večeři. Kniha je rozdělena do sedmi kapitol nazvaných dvě misky, čtyři talíře, jeden hrnec, víkendové pochoutky, saláty a přílohy na samostatném talíři, sladké lžičky, něco k čaji o páté. Myslím, že názvy jsou celkem výmluvné, tak se pojďme podívat pod pokličku.

Narovinu přiznám, že ne všechny recepty jsou super hyper zdravé, ale v zásadě zdravé jsou. Je to totiž domácí kuchyně, bez různých nevhodných pomocníčků a polotovarů (maximum jsou kořenící směsi, které ale u nás jsou hůř k sehnání, takže stejně asi budete improvizovat). Velmi často se v nich vyskytuje zelenina, což s radostí kvituji. U každého receptu je navíc takový malý příběh, trochu mi to připomíná první knihy Jamieho Olivera.

Jaké recepty na vás například čekají? V miskách pro dva najdete krevetový salát s perlovým kuskusem, salát z avokáda, slaniny a potočnice nebo jehněčí kotletu s cuketou a salátem z černé quinoy. Pro čtyři talíře (jinak jídla pro celou rodinu) je připravený chňápal se salátem z rajčat a avokáda, nebo smažené vepřové kotlety s moštovým zelím. V jednom hrnci (mojí oblíbené kapitole) připravíte kořeněné jehněčí, což je takový recept na tažín, rybí guláš nebo prosté chilli con carne. Mezi víkendové pochoutky se řadí jehněčí řezy se zelenou omáčkou, paella a hovězí plátky na pepři se salátem z červené řepy. A takhle bych mohla pokračovat ještě dlouho – kniha obsahuje přes 100 receptů, ale lepší bude, když si knížku rovnou pořídíte v nakladatelství Omega.

Co se mi líbí:

Recepty nejsou nijak extra pracné

Přiměřené množství surovin