Pstruh
Autor příspěvku: David Kovář

Pstruh

Rády bychom vám představily pstruha. Pstruzi byli totiž zařazeni  mezi 5 nejzdravějších ryb vhodných ke konzumaci.

Pstruhů je spousta druhů a protože nejsme rybáři, přesné rozdělení necháme na odbornících. Co vám však s jistotou můžeme povědět je, proč máme pstruhy rády. Tyto ryby nemají rádi stojaté, bahnité vody, místa často plná nechtěných bakterií či plísní. Milují podhorské či horské potoky a jezera s čistou vodou a některé druhy můžete najít dokonce i v moři. Pstruzi ve většině případů nepatří mezi chovné ryby. Žijí ve volné přírodě, pohybu mají, kolik potřebují. Jejich maso je  jemné a delikátní, bez nadbytečného obsahu tuku. A ten, co se v nich nachází, je pro nás zdravý.

I pokud by jste však chovného pstruha (nejčastěji duhového) koupili, nemusíte se bát typických strašidel, které s sebou farmaření ryb přináší. Protože pstruh vždy potřebuje dostatek kyslíku a čistou vodu i chovné sádky jsou tomu uzpůsobeny. Tím se výrazně snižuje riziko infekcí a nečistot, které se jinde běžně v sádkách mohou vyskytovat.

Veškeré ryby jsou pro nás dobré díky svému obsahu omega 3 mastných kyselin. Ale pstruzi obsahují i zajímavé hodnoty fosforu, selenu a vitamínů skupiny B. Fosfor přirozeně získaný stravou napomáhá vstřebávání vápníku, což je dobré pro naše kosti. Selen je důležitý pro nás imunitní systém, přirozenou detoxikaci organismu a správnou funkci štítné žlázy. Omega 3 mastné kyseliny chrání náš kardiovaskulární systém a jsou protizánětlivé.

Pstruhy máme rády, protože jsou to čisté ryby a jsou u nás běžně k dostání. Pokud tedy maso jíte nebo jste peskateriáni (vegetariáni, kteří jí ryby), pstruh by měl mít určitě na vašem stole své pravidelné místo.

Vyzkoušet můžete například pstruha na modro.