Atopické dítě

Atopické dítě

Dětí s atopiemi se rodí stále více. Trpí vaše dítě ekzémy, sennou rýmou, alergiemi? Má astmatické příznaky? Co za to může? Můžeme se dohadovat, čím je to způsobeno. Oslabená genetika? Více toxinů ve stravě, vodě, okolí? Očkování? Nebo kombinace všeho. A máme vůbec na výběr? V některých věcech ne a v některých ano.

Toto je velmi jednoduchý návod pro vás, jak s tím začít něco dělat.

1. Testujte imunoglobuliny G, neboli tzv. IgG

Nechte své dítě testovat na IgG látky v potravinách. I když je to ekzém nebo alergická rýma. I když vám lékař řekne, že to nemá význam. Má. Tkáň v zažívacím traktu je totiž stejná, jako například ta v dýchacím. IgG látky jsou nevhodnou potravinou zvyšovány, negativně stimulují tkáňovou imunitu a vytvářejí reakci. Tato reakce se pak promítne v podobě zhoršení právě v oslabeném místě, např. v podobě alergické rýmy nebo astmatu, a nebo ekzému.

Test IgG testuje intolerance, ne alergie (ty je samozřejmě dobré také mít otestované).  O tento test si můžete zažádat u lékaře, případně si ho koupit. Cambridgeská univerzita vyvinula jednoduchý test zvaný Food Detective, testující 60 základních potravin, který je v České republice běžně k dostání.

2. Zaléčujte tkáňovou imunitu

Zde asi budete potřebovat pomoc odborníka, IgG reaktivní potraviny se odstraňují na cca 3 měsíce a během této doby je nezbytné zaléčit střevní stěnu a vytvořit ochranný biofilm. Mezi doplňky, které by vám měly být doporučeny, patří například probiotika, individuálně namíchané byliny, omega 3 rybí tuk s kvalitní kombinací aktivních látek (EPA/DHA) a nebo kolostrum. Pozor však na firmy, nabízející předražené doplňky. Přijde nám zbytečné platit za kolostrum či probiotika 1500-1800 Kč.

3. Strava

Po vynechání potravin, které dráždí, se soustřeďte na potraviny zvyšující imunitu a organismus nadměrně neoslabují. Asi nemusíme opakovat zbytečnost bílých rohlíků a cukru v jakékoliv podobě – tyto potraviny dráždí imunitu a způsobují podprahové záněty.

Hrajte hru a jezte duhu. Zkuste ji sníst za týden. Od každé barvy něco a minimálně 2 barvy denně. Barevné pigmenty v ovoci a zelenině obsažené mají daleko větší význam něž si spousta z nás uvědomuje. Každá barva něco dokáže a dohromady organismus skvěle posilují.

Dále pak zařaďte do stravy potraviny s dostatkem bílkovin,  železa, selenu, zinku, vitaminu D a vitaminu A – oříšky, semínka, zelenina – tmavá zelená listová a červená, celozrnné obiloviny a výrobky z nich, libové maso a tučné ryby (tuňák, losos).

Sdílejte tuto stránku:
Share on FacebookShare on LinkedInPin on Pinterest