Jak zůstat aktivní a přitažlivou ženou i po padesátce

Jak zůstat aktivní a přitažlivou ženou i po padesátce

Jakmile překročíte hranici 50 let, jistě si mnohem více začnete uvědomovat, že některé věci Vám jdou opravdu ztuha. Síla a energie se začne hledat obtížněji, zdraví už neslouží tak, jak byste si přály, Vaše tělo se mění a s tím přichází i řada nových výzev, kterým musíte čelit. Jistě to není období jednoduché. Ale díky několika málo tipům můžete tuto změnu snášet lépe a dokonce můžete nastavit plachty své Santa Maríi tak, aby Vám vítr popohnal loď směr nové a dosud nepoznané zážitky.

 

Láska prochází žaludkem

Lásku k sobě samé musíte živit tím správným palivem. Teď byste více než jindy měly dbát na správnou stravu bohatou na živiny. Snižte spotřebu soli (pozor také na skrytou sůl, např. v sýrech nebo uzeninách), omezte razantně nezdravé tuky a zabudujte do svého jídelníčku zdroje omega 3 mastných kyselin (např. ryby, ořechy, semena, lněný olej apod.). Jezte dostatek zeleniny a ovoce, ať dodáte tělu potřebné vitamíny a vlákninu. Optimální množství je 5 kusů ovoce a zeleniny denně, a to v poměru 50% syrové a 50% vařené. Nahraďte živočišné bílkoviny těmi rostlinnými, jako jsou luštěniny, ořechy nebo soja. Celozrnné produkty jsou skvělým zdrojem vlákniny, ale také mají nižší glykemický index, který pozitivně ovlivňuje hladinu  krevního cukru.

Jednoduché pravidlo, které si můžete zapamatovat je, že čím barevnější bude Váš talíř, tím lépe Vašemu tělu prospěje.

 

Posilujte tělo i ducha

Ve zdravém těle zdravý duch. Jsou to spojené nádoby. Pohybová aktivita je důležitá po celý život. V tomto věku ale můžete mnohem intenzivněji vnímat, jak jde pohyb ruku v ruce s dobrou náladou. Proto vyžeňte své krásné tělo do přírody na procházku, jděte se proběhnout, zajezdit na kole, in-line bruslích nebo si jděte zaplavat. Najděte si pár aktivit, které Vám vyhovují a těm věnujte minimálně 30 minut denně. Díky tomu posílíte svaly, čímž snížíte riziko nepříjemných pádů a úrazů.

Pokud jste své tělo dosud před sportem zavíraly doma na petlici, nesnažte se hned zběsile vystartovat z boxu, jako anglický plnokrevník na Steeplechase. S velkou pravděpodobností byste si mohly přivodit šrámy jak na těle, tak následně i na duši. Proto si onu půlhodinku denně klidně rozdělte na 2 čtvrthodinky a vyražte 2x za den.

A co je velice důležité, mějte se rády! Užívejte si každou kapičku potu, která se prožene po Vašem skvostném těle, protože díky tomu posílíte i svou duši A jak je známo, tělo bez duše je jako auto bez benzínu. A s tím byste moc daleko nedojely.

 

Štěstí je ukazatelem míry seberealizace

Vaše děti už Vás nejspíš tolik nepotřebují. Nebo Vás práce už nenaplňuje tak, jako dříve. A začínáte cítit, že byste si chtěly splnit některý z dosud nenaplněných snů. Třeba začnete cestovat, psát knihu, dáte se na studium, uděláte si rekvalifikační kurz a změníte profesi, nebo se přihlásíte na hodiny tance, který jste milovaly, ale neměly na něj čas.

Ať už se rozhodnete pro cokoli, jděte do toho a vytrvejte. Buďte „pány svého času“ a plňte si své touhy a vášně. A užívejte si tu radost, kterou Vám Vaše rozhodnutí bude přinášet. Je to to nejlepší, co pro sebe můžete udělat!

 

Možná si říkáte, že starého psa novým kouskům nenaučíš. No, záleží na úhlu pohledu. A věste, že každá, byť sebemenší změna, vyvolá doslova lavinu pozitivních změn, které Vám pomohou si tento svůj nově zvolený směr udržet.

My Vám držíme palce a fandíme Vám. Buďte zdravé, šťastné a spokojené!

Sdílejte tuto stránku:
Share on FacebookShare on LinkedInPin on Pinterest