Pstruh

Pstruh

Rády bychom vám představily pstruha. Pstruzi byli totiž zařazeni  mezi 5 nejzdravějších ryb vhodných ke konzumaci.

Pstruhů je spousta druhů a protože nejsme rybáři, přesné rozdělení necháme na odbornících. Co vám však s jistotou můžeme povědět je, proč máme pstruhy rády. Tyto ryby nemají rádi stojaté, bahnité vody, místa často plná nechtěných bakterií či plísní. Milují podhorské či horské potoky a jezera s čistou vodou a některé druhy můžete najít dokonce i v moři. Pstruzi ve většině případů nepatří mezi chovné ryby. Žijí ve volné přírodě, pohybu mají, kolik potřebují. Jejich maso je  jemné a delikátní, bez nadbytečného obsahu tuku. A ten, co se v nich nachází, je pro nás zdravý.

I pokud by jste však chovného pstruha (nejčastěji duhového) koupili, nemusíte se bát typických strašidel, které s sebou farmaření ryb přináší. Protože pstruh vždy potřebuje dostatek kyslíku a čistou vodu i chovné sádky jsou tomu uzpůsobeny. Tím se výrazně snižuje riziko infekcí a nečistot, které se jinde běžně v sádkách mohou vyskytovat.

Veškeré ryby jsou pro nás dobré díky svému obsahu omega 3 mastných kyselin. Ale pstruzi obsahují i zajímavé hodnoty fosforu, selenu a vitamínů skupiny B. Fosfor přirozeně získaný stravou napomáhá vstřebávání vápníku, což je dobré pro naše kosti. Selen je důležitý pro nás imunitní systém, přirozenou detoxikaci organismu a správnou funkci štítné žlázy. Omega 3 mastné kyseliny chrání náš kardiovaskulární systém a jsou protizánětlivé.

Pstruhy máme rády, protože jsou to čisté ryby a jsou u nás běžně k dostání. Pokud tedy maso jíte nebo jste peskateriáni (vegetariáni, kteří jí ryby), pstruh by měl mít určitě na vašem stole své pravidelné místo.

Vyzkoušet můžete například pstruha na modro.

Sdílejte tuto stránku:
Share on FacebookShare on LinkedInPin on Pinterest