Fermentované potraviny jsou balzámem nejen na trávení

Fermentované potraviny jsou balzámem nejen na trávení

Fermentované potraviny obsahují látky, které pozitivně ovlivňují naše zdraví. Jejich pravidelná konzumace vyrovnává střevní mikroflóru (dobré bakterie), udržuje zdraví zažívacího traktu, snižuje propustnost střevní stěny, bojuje proti zánětům v organismu, hraje roli v prevenci kožních problémů, stimuluje imunitní systém a chrání proti vzniku civilizačních chorob.

Fermentované potraviny prochází procesem zvaným laktofermentace, při kterém se bakterie, přirozeně se v potravině nacházející, živí sacharidy a škroby a vytvářejí kyselinu mléčnou. Tento proces nejenom že napomáhá jídlo přirozeně konzervovat a daleko lépe strávit a vstřebat, ale zároveň tvoří unikátní probiotické kultury, enzymy, B vitamíny a omega 3 mastné kyseliny. Tyto látky pak přímo ovlivňují tkáňovou imunitu zažívacího traktu, což ovlivňuje celý imunitní systém.

 

Fermentované potraviny si přičítají řadu zajímavých působení na organismus:

  • prevence akné
  • prevence kožních problémů
  • řešení problémů zažívacího traktu
  • prevence obezity a regulace vstřebávání tuků ze stravy
  • prevence diabetu
  • snižování rizika vzniku onkologických onemocnění
  • zlepšování nálady a mentální zdraví
  • vstřebávání minerálních látek
  • tvorba vitaminů skupiny B a K2
  • prevence vzniku kardiovaskulárních chorob

 

Základní skupiny fermentovaných potravin:

  • Kefír, jogurt, acidofilní mléko
  • Miso, tempeh, tamari
  • Kombucha
  • Kimchi, nakládané zelí, nakládaná zelenina, umeboshi
  • Kvásek

 

Publikováno v časopise ČNS, 2:2014

Sdílejte tuto stránku:
Share on FacebookShare on LinkedInPin on Pinterest