Dýňová semínka

Dýňová semínka

Máte vysoký krevní tlak? Vysoký krevní cukr? Zvětšenou prostatu? Nemůžete spát? Trpíte stresovým vypětím? Tak šup do obchodu pro čerstvá, nesolená a nepražená dýňová semínka.

 

O dýňových semínkách je známo, že mají mnoho pozitivních účinků.

Že jsou protizánětlivá, podporují imunitní systém, chrání prostatu, podporují zdraví srdce a dokonce pomáhají regulovat inzulin, dále snižují oxidativní stres a zlepšují kvalitu spánku. A všechno je to pravda.

Kromě zinku, kterého obsahují ve 100 gr více než 10 mg, což je dobrá denní dávka (jak již víme, zinek napomáhá chránit imunitu a prostatu), ješte musíme upozornit na hořčík, který se v dýňových semínkách nachází. Tohoto minerálu, který přirozeně navozuje relaxaci, podporuje srdíčko a reguluje hladinu krevního cukru, najdete v dýňových semínkách neuvěřitelných 185 %  DDD ve 100 gramech. To je přes 700 mg!  No a omega 3 – protizánětlivé a „zdravé“ tuky – snižují riziko benigního zvětšování prostaty a vzniku rakoviny. Není to nádhera?

Přemýšlíte už, jak si je pravidelně do stravy zahrnete? Dobrý nápad. V dnešní uspěchané době by dýňová semínka měla být skoro ordinována!

 

A jak nejlépe dýňová semínka konzumovat?

Čerstvá. Pokud si je koupíte, vždy si k nim přičichněte. Semínka by měla vonět čerstvě. Ujistěte se, že nezapáchají po plísni a že nejsou žluklá. Pokud je to možné, požádejte prodávajícího, aby vám dal jedno, dvě ochutnat. Pokud si nejste jistí, tak je raději nekupujte. Zkažené ořechy a semínka do organismu nepatří a stejně tak jako mykotoxické plísně.

Semínka můžete přidat do jogurtu či ranní kaše nebo müsli, do zálivky na salát, nebo je můžete sníst jako součást svačiny.

 

Kolik jich tedy jíst?

100gr semínek či oříšků denně by z hlediska zdravé výživy bylo moc i přes to, že je v nich tolik zdraví prospěšných látek. Pokud nejíte jiné ořechy a semínka tak jedna menší hrstička (cca 15-20 semínek) denně je tak akorát. Je lepší zařadit je v menším množství do stravy pravidelně, než je konzumovat ve velkém nárazově.

Sdílejte tuto stránku:
Share on FacebookShare on LinkedInPin on Pinterest